Det har vært stille her siden påske, men vi har bare vært hjemme en eneste helg. Slappe og halvsjuke folk er det ikke noe å skrive om, men NÅ.
Vi begynner med det siste. Denne helga har vi tilbragt på Finnskogen. Vi startet torsdag med et opphold på Flisa camping. Litt profesjonell nysgjerrighet var årsaken til at vi valgte dette reisemålet.

Vi fikk plass i første rekke mot Flisaelva med «egen» sandstrand. For å være ærlig så trodde vi først at det var Glomma som lå der så stille, men skjønte snart at den kom litt lenger bort i «svingen».
Det var jo så nydelig vær både torsdag og fredag at vi tok fram det slappeste vi kunne og flatet ut i sola. Vel, 1. mai syklet vi til landsbyen Flisa. Ja, de kaller seg det.

Sykkelturen ble ikke lang, men Knut måtte pumpe opp dekket sitt fem, seks ganger så det var ikke fristende å sykle lenger. En is sammen med mc-gjengen på Circle K ble premien. 🙂

Vi flyttet oss så innover i de dype Finnskogene og slo oss ned på Langneset ved Halsjøen i Gravberget hvor vi fricampet. For et fredelig sted (som om det ikke hadde vært fredelig ved Flisaelva). Nydelige sandstrender og 5(?) grader i vannet.

Så et lite tilbakeblikk. Helga etter påske dro vi til Hamar fra torsdag til lørdag. Knut hadde jobb å gjøre i forbindelse med ei messe i Vikingskipet.
Så fikk vi i tur og orden noe dritt i nese og hals, som var ganske gjenstridig uten at det plaget oss så veldig mye mer enn et par dager hver. Helga etter ble det hagearbeid hjemme.
Fornyet utseendet
Vi har nok ikke skrevet om det her i bloggen, men da vi kom fra ferie i sommer så vi at dekorfolien på bobilen var i ferd med å kollapse på høyre side (solsiden). Dekoren var blass, sprakk opp, ble hullete og løsnet i kantene. Ikke en bil det var stas å kjøre rundt med.

Bobilen er nå seks år så reklamasjonsretten har gått ut. Derfor ble det bestilt time hos Prismaprofil i Rakkestad. De fjernet all gammel dekor og monterte ny og mye enklere dekor på hele bilen.
Dekoren er den samme som bobilprodusenten har brukt på litt nyere bobiler av samme type. Uten de store mørke og matte feltene håper vi det nå skal bli mer holdbar dekor. Det føles nesten som å kjøre rundt i ny bobil.

Da vi hentet bobilen forrige torsdag var også årets første supervarme dager varslet. Så da det var klart at bobilen ble klar på tre dager, takket vi ja til en tur til Jeløya sammen med Liv Karin og Kjell Erling. Det ble også et opphold fra torsdag til lørdag før det igjen ble litt kjøligere. To superhyggelige dager i knallvær – i april!
Joda, sesongen er i gang!
22