Etter en aktiv tur-påske og en opplevelsesrik tur til Nederland og blomstringen der, var det deilig å bare legge seg til ganske så rolig denne helga.
Kategori: Norge
Yr fant godværet for oss i påsken
Tirsdag kjørte vi Atlanterhavsveien fra Bud, og etter en titt på Yr valgte vi å kjøre direkte til Veiholmen. Øya egner seg absolutt best uten for mye vind og regn.
Påskestart med allslags vær
Vi har siktet oss inn på Møre og Romsdal denne påsken. Yr og noen tidligere opplevelser fristet til gjentakelse.
Takk for i år – til fjells
Vi kom sent i gang med bobilturene i år, men vi satte likevel ny rekord i antall døgn i bobilen. Vi avslutter året på Beitostølen.
Fisken vi ikke er så begeistret for
Rakfisk er et stykke fra det vi foretrekker å spise, men Rakfiskfestivalen på Fagernes har så mye annen god, lokalprodusert mat å by på. Og stemningen da.
Vi fikk den første snøen i fjellet
Denne helga har vi vært på fjelltur. Værmeldinga var truende, men vi valgte å se an reisemålet.
Kos med akevitt som tema
Vi skal ikke late som om dette har vært noe annet enn en kosehelg. De fysiske utskeielsene har innskrenket seg til å gå mellom kosen.
51 døgn i bobil – vår lengste tur
Årets sommertur ble på 51 døgn og nesten 8000 km. Mange gode opplevelser og lite dramatikk. Bare et mislykket ransforsøk, men vi er ikke så lette å lure.
To langhelger på rappen
I mai klumper langhelgene seg sammen og vi bruker dem så gjerne. Her er vår huskelapp for disse to helgene.
En impuls og et hyggelig treff
Vi hadde en plan om å kjøre til Mandal på påskeaften, men på impuls endret vi planen og møtte gamle kjente.